Безперечно, найважливішою умовою підвищення якості
навчально-виховного процесу є правильно організований контроль всередині
школи.
Здійснюючи контроль, керівники вивчають стан навчальної, виховної
роботи, виконання державної програми, рівень знань, розвитку та вихованості
учнів, індивідуальну педагогічну майстерність учителів і на цій основі
забезпечують підвищення ефективності керівництва навчально-виховним процесом.
Контроль — не повинен бути самоціллю!
Будь-який контроль, що лише фіксує недоліки, не може допомогти
вчителям досягти потрібних результатів. Педагогічний контроль повинен стати
одним із важливих шляхів підвищення кваліфікації педагогів, удосконалення їх
спеціальних знань і педагогічної майстерності — в цьому суть наукової
організації керівництва.
Система педагогічного контролю ґрунтується на певних дидактичних
вимогах. Сучасні дослідники відзначають такі дидактичні вимоги:
1. Відповідність змісту контролю програмним вимогам. Якщо вимоги
знизити, то рівень освіти знижується, якщо вимоги збільшити, то відбудеться
перевантаження учнів.
2. Об'єктивність, достовірність змісту отриманої інформації.
3. Необхідність аналізу основних елементів підготовки учнів, рівня
їх теоретичних знань, уміння використати ці знання на практиці, міра розвитку
їх самостійності.
4. Гласність, оперативність та систематичність контролю.
5. Поєднання індивідуальних та колективних форм контролю
Принципи, на які має опиратися керівник, та умови ефективності
педагогічного контролю:
- науковості,
- об’єктивності,
- доцільності,
- дотримання єдиних вимог,
- системності,
- конкретності,
- демократичності,
- нейтралітету,
- коректності,
- вільного вибору вчителем форм і методів ведення уроку,
Немає коментарів:
Дописати коментар