Внутрішньошкільний контроль - це управлінська функція,
яка є
попередньою до всебічного аналізу
процесу навчання та виховання.
процесу навчання та виховання.
Він дає можливість визначити, наскільки якісно
здійснюється в школі навчально-виховний
процес,
як відносяться до своїх функціональних обов'язків
не тільки педагоги,
діяльність яких контролюється,
але й керівники школи.
Мета внутрішньошкільного
контролю полягає у:
- зборі оперативної
інформації про стан керованих підсистем;
- поширенні передового
педагогічного досвіду;
- підвищення рівня
навчальних досягнень школярів;
- підвищення рівня
вихованості учнів;
- своєчасному
виявленні й виправленні, попередженні помилок, недоліків в організації й
здійсненні навчально-виховного процесу;
- кваліфікованій
допомозі педагогам у підвищенні педагогічної майстерності, в оволодінні
сучасними технологіями, ефективними методами навчання і виховання.
Функції внутрішньошкільного контролю:
- інформаційна
(створення достатньої кількості правдивої інформації про якість освіти і
виховання в школі);
- діагностична (вивчення
реального стану навчально-виховного процесу та його результативності в школі);
- управлінська
(реальний вплив управління на реалізацію мати та завдань діяльності);
- педагогічна
(побудова цілісного процесу навчання, виховання та розвитку учнів);
- адаптаційна
(мінімізація негативних наслідків у школі)
Метод контролю – це спосіб практичного здійснення контролю для
досягнення поставленої мети.
Найбільш ефективними
методами контролю для вивчення стану освітньої діяльності є:
- спостереження;
- аналіз;
- бесіда;
- вивчення
документації;
- анкетування;
- хронометраж;
- усна або письмова
перевірка знань.
Об'єкти внутрішньошкільного контролю
Навчально-виховна робота.
Методична робота.
Виховна робота.
Експериментальна та науково-дослідна робота.
Навчально-матеріальна база.
Забезпечення освітньої діяльності.
Структура організації внутрішньошкільного контролю складається з таких етапів:
1) визначення мети і об'єкта контролю;
2) складання плану перевірки;
3) вибір видів і методів контролю;
4) констатування фактичного стану справ;
5) об'єктивна оцінка цього стану;
6) висновки, що випливають з оцінки даного стану;
7) рекомендації щодо підвищення ефективності
навчально-виховного процесу або ліквідації недоліків;
8) повторний контроль за виконанням рекомендацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар