середа, 21 вересня 2016 р.

Внутрішній контроль у школі

Внутрішньошкільний контроль - це управлінська функція, 
яка є попередньою до всебічного аналізу 
процесу навчання та виховання. 
Він дає можливість визначити, наскільки якісно 
здійснюється в школі навчально-виховний процес
як відносяться до своїх функціональних обов'язків 
не тільки педагоги, діяльність яких контролюється, 
але й керівники школи.

Мета внутрішньошкільного контролю полягає у:
-  зборі оперативної інформації про стан керованих підсистем;
-  поширенні передового педагогічного досвіду;
-  підвищення рівня навчальних досягнень школярів;
-  підвищення рівня вихованості учнів;
-  своєчасному виявленні й виправленні, попередженні помилок, недоліків в організації й здійсненні навчально-виховного процесу;
- кваліфікованій допомозі педагогам у підвищенні педагогічної майстерності, в оволодінні сучасними технологіями, ефективними методами навчання і виховання.

Функції внутрішньошкільного контролю:
-  інформаційна (створення достатньої кількості правдивої інформації про якість освіти і виховання в школі);
-  діагностична (вивчення реального стану навчально-виховного процесу та його результативності в школі);
-  управлінська (реальний вплив управління на реалізацію мати та завдань діяльності);
-  педагогічна (побудова цілісного процесу навчання, виховання та розвитку учнів);
-  адаптаційна (мінімізація негативних наслідків у школі)

Метод контролю – це спосіб практичного здійснення контролю для досягнення поставленої мети.
Найбільш ефективними методами контролю для вивчення стану освітньої діяльності є:
-  спостереження;
-  аналіз;
-  бесіда;
-  вивчення документації;
-  анкетування;
-  хронометраж;
-  усна або письмова перевірка знань.

Об'єкти внутрішньошкільного контролю
Навчально-виховна робота.
Методична робота.
Виховна робота.
Експериментальна та науково-дослідна робота.
Навчально-матеріальна база.
Забезпечення освітньої діяльності.

Структура організації внутрішньошкільного контролю складається з таких етапів:
1) визначення мети і об'єкта контролю;
2) складання плану перевірки;
3) вибір видів і методів контролю;
4) констатування фактичного стану справ;
5) об'єктивна оцінка цього стану;
6) висновки, що випливають з оцінки даного стану;
7) рекомендації щодо підвищення ефективності навчально-виховного процесу або ліквідації недоліків;
8) повторний контроль за виконанням рекомендацій.

Немає коментарів:

Дописати коментар