неділя, 5 лютого 2017 р.

Внутрішній контроль у школі


Внутрішній шкільний контроль –

систематична, цілеспрямована перевірка

роботи вчителя адміністрацією школи





Його мета полягає в забезпеченні оптимальної відповідності діяльності школи державним стандартам.
Внутрішкільний контроль планують заздалегідь. Керівники школи розподіляють між собою сфери діяльності для контролю залежно від свого фаху. Тому директорові школи, якщо його спеціальність, наприклад, фізика, доцільніше зосередитися на контролі вчителів, що викладають предмети фізико-математичного циклу. Якщо його заступник з навчальної роботи - історик, він перевіряє діяльність учителів гуманітарних предметів; заступник з виховної роботи - роботу класних керівників тощо. Кожен з них вивчає також роботу всіх учителів і вихователів, що потребує детальної підготовки до кожного контрольного заходу.

Для забезпечення системи єдності вимог внутрішкільного контролю директор спільно зі своїми заступниками складає плани контролю (на півріччя, місяць, тиждень), в яких зазначає, хто із керівних працівників школи, коли і з якою метою, який вид перевірки і якими методами здійснюватиме. У таких планах передбачають спільне відвідування уроків і позакласних занять керівниками школи, залучення до участі в контролі керівників методичних об'єднань, досвідчених учителів, класних керівників.

Організація перевірки будь-якого з аспектів навчального процесу передбачає визначення мети, складання плану перевірки, вибір форм і методів контролю, констатування, об'єктивну оцінку стану справ, висновків, пропозицій щодо вдосконалення навчально-виховного процесу або усунення недоліків, контроль за виконанням пропозицій.

Внутрішкільний контроль повинен мати індивідуальний характер, що потребує здійснення контролю за роботою кожного члена колективу. Він має бути систематичним, раціональним, всебічним. Важливо забезпечити єдність вимог і об'єктивність, що унеможливлює суб'єктивні оцінні судження і висновки, а також диференційований підхід, який враховує специфічні особливості та індивідуальні якості контрольованих.
                                               





   Додаток 3

                                                           до листа МОН України

                                                                             від 07.08.2013 р. № 1/9-533



ОРІЄНТОВНА ПРОГРАМА

ЗДІЙСНЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ

В ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Орієнтовна програма здійснення внутрішнього контролю у загальноосвітньому навчальному закладі (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 № 553 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.08.2004 за № 1071/9670, Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 11.05.2011 за № 566/19304, наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2013 № 772 «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітні, професійно-технічних навчальних закладів», інших нормативних актів у галузі загальної середньої освіти, з урахуванням досвіду щодо здійснення контролю та оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів (далі – ЗНЗ).

Внутрішній контроль – це одна з функцій управління ЗНЗ, що забезпечує зворотній зв'язок між суб’єктом і об’єктом контролю шляхом інформування про дійсний стан справ у навчальному закладі та фактичне виконання управлінських рішень.

Метою внутрішнього контролю є створення системи діагностики стану функціонування і динаміки розвитку навчального закладу для виявлення та попередження факторів і умов, які негативно впливають на виконання ним покладених повноважень.

Внутрішній контроль здійснюється керівником навчального закладу, його заступниками та іншими працівниками у межах виконання своїх функціональних (посадових) обов’язків.

Відповідальність за розроблення і ведення системи внутрішнього контролю покладається на керівника ЗНЗ.

Під час проведення внутрішнього контролю у ЗНЗ особлива увага звертається на:

- виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок учнів;

- дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

- якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

- забезпечення прав учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного здоров’я, запобігання формуванню у них шкідливих звичок;

- організацію харчування і медичного обслуговування.

Важливою умовою підвищення ефективності управлінської діяльності керівників ЗНЗ у вирішенні питання організації внутрішнього контролю виступає інформаційне забезпечення.

Оперативна та достовірна інформація про стан роботи ЗНЗ забезпечує не лише прийняття оптимального управлінського рішення з окремого напряму його діяльності, а й дозволяє формувати перспективи розвитку навчального закладу в цілому.

Дана Програма розроблена з метою надання методичної допомоги керівникам ЗНЗ щодо планування та здійснення внутрішнього контролю.

Структура Програми складається із наступних розділів:

I. Контроль за виконанням навчальним закладом вимог нормативно-правових актів у галузі освіти.

II. Контроль за організацією навчально-виховного процесу.

III. Контроль за результатами навчальних і творчих досягнень учнів.

IV. Контроль за методичною роботою.

Програмою визначено зміст внутрішнього контролю, форму узагальнення результатів, їх оприлюднення, документи, що підлягають аналізу та орієнтовні терміни проведення контрольних заходів.



(текст повністю за посиланням:





Програма може використовуватися під час формування річного та інших планів роботи ЗНЗ.




Немає коментарів:

Дописати коментар