Самоаналіз
уроку
1.
Характеристика класу:
а) структура міжособистісних відносин: літери, аутсайдери;
наявність угрупувань, їхній склад; взаємодія структур особистісних взаємин і
організаційної структури класу;
б) недоліки біологічного розвитку учнів: дефекти зору, слуху;
соматичні обстеження; особливості вищої нервової діяльності (надмірна
загальмованість або збудливість); патологічні відхилення;
в) недоліки психологічного розвитку: слабкий розвиток
інтелектуальної сфери тих або інших членів учнівського колективу; порушення
розвитку вольової сфери в окремих учнів; ослаблення емоційної сфери
особистості. Характеристика розвитку психічних властивостей: відсутність
пізнавального інтересу, потреби в знаннях, установки на навчання; недоліки в
ставленні до себе, учителя, родини, колективу;
г) аналіз недоліків підготовленості учнів класу: пробіли у
фактичних знаннях і вміннях; проблеми і навички навчальної праці; дефекти у
звичках і культурі поведінки;
д) недоліки дидактичних і виховних впливів школи, після чого
недоліки впливу родини, однолітків, позашкільного середовища.
(Звичайно, зовсім не обов’язково при кожному самоаналізі
уроку давати настільки докладну характеристику класу, у якому він проходив.
Однак, самоаналіз уроку вчителем відрізняється від аналізу керівника тим, що він
зорієнтований не тільки на конкретний клас, але й на конкретних учнів.)
2.
Зовнішні зв’язки уроку: місце і роль даного уроку в досліджуваній темі; характер
зв’язку уроку з попередніми й наступними уроками.
3.
Характеристика триєдиної мети уроку з опорою на характеристику класу – чого треба
домогтися в знаннях і вміннях, виходячи із специфіки учнівського колективу.
Який виховний вплив зробити на учнів; які якості почати, продовжувати,
закінчити розвивати.
4.
Характеристика задуму уроку (план): що собою являє зміст навчального матеріалу; як будуть
засвоювати його учні, тобто які методи навчання і форми організації
пізнавальної діяльності; яку частину матеріалу вони можуть засвоїти самі; яка
частина матеріалу вимагає допомоги вчителя при засвоєнні. Що необхідно міцно
запам’ятати, а що використати тільки для ілюстрації; що з раніше вивченого
необхідно повторити й на що обпертися при збагненні нового; як закріпити знову
вивчене; що буду цікавим і легшим, а що важким; яким чином будуть досягнуті на уроці
виховні та розвивальні задачі.
5.
Як був побудований урок, виходячи з його задуму? Характеристика етапів уроку,
виділення навчально-виховних методів, які найбільш позитивно або негативно
впливають на хід уроку, на формування кінцевого результату.
6.
Структурний аспект самоаналізу: докладний аналіз етапів, які, на думку вчителя, зробили
найбільш сильний позитивний або негативний вплив на формування кінцевого
результату уроку; аналіз відповідності в рамках цих моментів задач, змісту,
методів і форм (доказ оптимальності вибору).
7.
Функціональний аспект аналізу: наскільки структура уроку відповідала поставленій меті,
задуму уроку, можливостям класного колективу. Виділяються найбільш вдалі і
невдалі моменти в діяльності учителя і учнів; аналізується відповідність стилю
стосунків учителя й учнів успішному формуванню кінцевого результату уроку.
8.
Оцінка кінцевого результату уроку: оцінка якості знань, умінь і навичок, отриманих учнями
на уроці, визначення розриву між поставленими задачами й реальним кінцевим
результатом уроку. Причини цього розриву; оцінка досягнення виховних і розвиваючих задач уроку; висновки та
самооцінка уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар