1.
Аналіз діяльності адміністрації з управління школою.
1.1.Аналіз
якості планування:
–
відображення актуальних
питань теорії і практики навчання на сучасному етапі;
–
позитивні сторони
(забезпечення умов діяльності школи, реалізація ідей і принципів реформування
освіти, організація економічної діяльності
школи);
–
недоліки у плануванні, їх
вплив на хід навчально-виховного процесу;
–
завдання на новий навчальний
рік;
–
концентрація уваги на
розвитку творчих здібностей педагогів і учнів, на роботі з обдарованими учнями;
–
створення умов для
самовираження особистості в різних видах діяльності.
1.2.Аналіз
якості контролю:
–
обґрунтування розподілу
обов’язків адміністрації по контролю за
навчально-виховним процесом;
–
кількість і якість відвіданих
уроків, позаурочних заходів;
–
вплив контролю на підвищення
якості роботи окремих учителів і педколективу в цілому (як допоміг усунути чи
зменшити недоліки);
–
назвати причини недостатньої
ефективності контролю (типові:
мало використовується такий його вид,
як контроль за виконанням;
непродуманий
розподіл обов’язків по контролю; низький рівень вимогливості адміністрації до
педагогів, які недобросовісно працюють; слабка допомога адміністрації вчителям;
відсутність масового характеру в цій роботі (незначна роль у ньому методичних
об’єднань, взаємоконтролю, самоконтролю).
1.3.Аналіз
якості організаційної діяльності:
–
комплектування та розміщення
педкадрів;
–
розподіл навантаження та
обов’язків між учителями;
–
обладнання робочих місць,
навчально-матеріальне забезпечення;
–
організація діяльності
допоміжного персоналу.
1.4.Аналіз
якості методичної роботи:
–
Чи є система методичної
роботи в школі.
–
Відповідність системи
методичної роботи потребам учителів.
–
Якість і результативність
роботи методоб’єднань, організаційно-методичних структур (творчі групи,
динамічні, семінари….), їх вплив на якість викладання.
- Спрямованість роботи методичних угрупувань
на реалізацію методичної проблеми.
–
Стан реалізації проблеми.
–
Значення і результативність
роботи щодо вивчення, впровадження ППД, інновацій.
–
Наявність, якість методичних
розробок, публікацій учителів.
–
Якість самоосвіти (показати взаємозв’язок:
самоосвіта якість викладання якість знань, розвитку учнів).
–
Результативність роботи ради
методичного кабінету.
–
Недоліки в методичній
роботі.
–
Робота методичного активу.
–
Результативність підвищення
професійного рівня вчителів школи (творчі групи, магістр, кандидат
педагогічних наук).
–
Якість навчально-виховної
роботи.
2. Аналіз
якості викладання:
–
стан виконання навчальних
планів і програм за змістом, кількістю годин, видами навчальної діяльності;
–
раціональний вибір варіантів
навчальних планів відповідно до структури організації навчально-виховного
процесу в школі;
–
розробка, впровадження
авторських, альтернативних навчальних планів, програм, ефективність їх
реалізації;
–
розробка і впровадження
нових спецкурсів з навчальних предметів, інтегрованих курсів та спецкурсів,
ефективність їх реалізації;
–
стан реалізації
особистісного підходу до навчання і розвитку;
–
робота факультативів,
наукових товариств, предметних гуртків;
–
стан позакласної роботи
вчителів-предметників;
–
результати участі учнів у
районних, міських, республіканських, міжнародних олімпіадах з навчальних
предметів;
–
система
профорієнтаційної роботи;
–
більш детально стан
викладання в початкових класах (тут закладається фундамент);
–
виділити слабкі класи,
визначити причини відставання (низький рівень якості викладання, відсутність
єдиних вимог тощо) і шляхи подолання такого
стану.
3. Аналіз
результативності навчально-виховної
роботи:
–
динаміка росту (спаду)
успішності у порівнянні з минулим навчальним роком по школі в цілому та по
класам;
–
ріст (спад) кількості учнів,
що мають високі навчальні досягнення;
–
результати державної
атестації у порівнянні з минулим навчальним роком;
–
розподіл випускників за
каналами навчання і працевлаштування;
–
діяльність учителів щодо
розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різного виду діяльності;
–
психологізація навчально-виховного процесу;
–
стан відвідування, його
залежність від якості викладання і якості роботи вчителя;
–
якість, результативність
виховних заходів;
–
стан дисципліни в школі та
окремих учнів, рівень культури, ставлення до навчання, громадських доручень;
–
впровадження нових форм та
методів виховання, їх ефективність;
–
система індивідуальної
роботи з педагогічно занедбаними дітьми та дітьми, схильними до правопорушень;
–
учнівське самоврядування,
його участь у справах школи;
–
результативність діяльності
учнівських організацій, дитячих, юнацьких об’єднань;
–
співробітництво вчителів,
класних керівників, вихователів, учнівських організацій.
4. Аналіз
якості роботи школи з батьками і
громадськістю:
–
якість проведених
батьківських зборів загальношкільних і класних;
–
результативність роботи по
педагогізації батьків (лекторії, університет знань, тематичні батьківські
збори, зустрічі з працівниками культури, правознавцями тощо);
–
ефективність роботи
батьківських комітетів (актуальність тематики засідань, регулярність,
активність у навчально-виховному процесі);
–
участь батьків в організації
та проведенні позакласної роботи (гуртки, факультативи, екскурсії, оснащення,
обладнання навчальних кабінетів);
–
наявність батьків-спонсорів;
–
ініціатива батьків у
створенні батьківського фонду як додаткового джерела фінансування різних
виховних заходів;
–
ефективність взаємозв’язків
школи з навколишнім середовищем.
5. Аналіз використання навчально-матеріальної бази предметних кабінетів.
6. Стан здоров’я учнів і вчителів.
7. Психологічний клімат у
школі:
–
соціальний захист учителів;
–
поліпшення умов праці;
–
згуртованість педколективу,
єдність у постановці та досягненні мети;
–
стиль взаємовідносин між
учителями й учнями.
8. Висновки і пропозиції.
Немає коментарів:
Дописати коментар